Rattlesnake shake.. SHAKE SHAKE SHAKE!

öh.. today är det lördag, och på dagens schema står lite målande med Robert H. En colaberation där vi ska dela på 2 dukar o måla varsin sida utav en dödskalle. Skönt å slippa trängas på en å samma duk. :)

På senaste tiden har vi börjat knyta ihop lägenheten mer o mer, fått hem ruggigt fina möbler o känner att detta blir så jävla bra :D Och att även kunna måla hemma i extrarummet utan att behöva dra fram grejorna i vardagsrummet är ju guld värt :)

Förra helgen så var Takida´s sångare Robert, Gitarristen Mattias o deras ljustekniker Tomas hos oss för att få sig lite ny färg i huden. På mattias körde jag delvis coverup och lite utfyllnad på en japansk drake som jag ej gjort. Och på Mattias körde jag en uppfräschning på hans Takidalogga samt en liten splash i bakgrunden av rött. Finns inga bilder tyvärr.. :/ Men kul var det :)

..................


Har även varit en sväng till Karlstad o tatuerat en sväng, konstigt vad man lär sig mycket på så kort tid, kör hårdare nuförtiden vilket resulterat i en väldigt skillnad i tid per tatuering. Mindre smärta för kund i längden :)

..................


Några tatueringar jag gjort på sistonde, vet inte riktigt vars jag har bilder på andra men jag laddar upp dom här iaf, lite att titta på iaf tills vidare :)






Har börjat att måla med olja igen, förra gången jag testade det så gav jag nog upp lite för fort, för det är så otroligt roligt och givande. Jag lär mig hela tiden, och det är så jevla kul. :)

Givetvis blev döskallar mina första projekt eftersom det är något man har i bakhuvudet hela tiden. Gjorde en serie med 3 tavlor som ska få hänga tillsammans. Sen gjorde jag ett försök till att göra ett färgporträtt, DETTA var otroligt svårt då jag använde mig utav ett svartvitt foto haha. Kurt Cobain blev det, lägger inte upp någon bild på det för den är jag inte nöjd med. :P Men här kommer lite bilder iaf.




Sedan hade jag och Robert Hedman en afton i oljans tecken där vi tog 2 st canvasdukar och satte ihop dom för att rita ut guidelinjer för en dödskalle. Så vi fick varsin halva på varsin duk, sedan plockade vi isär dom och började måla.. skitkul. Ska bli spännande o sätta ihop dom sen då båda är klara. Här är en bild på min. Inte lätt å ta kort på fortfarande blöta oljemålningar. :)


Är nog mest nöjd med denna då struktur och detaljarbete blev en prioritet här. :)


..................


Min Älskade sambo Sofia har klippt sig, hon sa ingenting utan hon kom in på studion en dag o bara BAM! .. så hade hon klippt sig så himla fint :D Jäkligt snygg sambo måste jag säga, o hon järr min!! <3


Mjau.. rrr... ;D

Nu i veckan har jag inte speciellt spännande tatueringar tror jag, Jag vet ingenting utan den där bokningsboken hehe. Så vi får se, men jag ska då iaf hinna med o måla en hel del :D



Kommentarer
Postat av: Jonna

hihi :) Ja hon är söt sofia ;)

2010-10-03 @ 09:50:15
URL: http://jonnahjalte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0